Reklamy alkoholu w mediach oraz na ulicach są dla nas codziennością. Zastanawialiście się kiedyś czy mogą mieć wpływ na osoby niepełnoletnie?

Reklamy alkoholu w mediach oraz na ulicach są dla nas codziennością. Zastanawialiście się kiedyś czy mogą mieć wpływ na osoby niepełnoletnie?

Przeprowadzone badania z udziałem dorosłych, którzy nadużywają alkoholu, wykazały nietypowe reakcje mózgu na materiały z nim związane — dlatego postanowiono zrobić podobne doświadczenie wśród nastolatków.

W badaniu wzięło udział 15 osób w wieku 14-17 lat. Polegało ono na pokazaniu uczestnikom reklam napojów alkoholowych i bezalkoholowych podczas neuroobrazowania ich mózgów. Młodzież z historią intensywnego picia wykazywała znacznie zwiększoną aktywność neuronalną podczas oglądania zdjęć napojów alkoholowych w porównaniu ze zdjęciami tych bezalkoholowych.

Przeprowadzone badania z udziałem dorosłych, którzy nadużywają alkoholu, wykazały nietypowe reakcje mózgu na materiały z nim związane — dlatego postanowiono zrobić podobne doświadczenie wśród nastolatków.

W badaniu wzięło udział 15 osób w wieku 14-17 lat. Polegało ono na pokazaniu uczestnikom reklam napojów alkoholowych i bezalkoholowych podczas neuroobrazowania ich mózgów. Młodzież z historią intensywnego picia wykazywała znacznie zwiększoną aktywność neuronalną podczas oglądania zdjęć napojów alkoholowych w porównaniu ze zdjęciami tych bezalkoholowych.

Jazda rowerem pod wpływem alkoholu
Jazda rowerem pod wpływem alkoholu

Czy wiesz, że... Ponad 67% Polaków uważa, że alkohol to coś normalnego i powszechnego?

Czy wiesz, że... Ponad 67% Polaków uważa, że alkohol to coś normalnego i powszechnego?

Pod tym względem wyróżniamy się od innych państw Unii Europejskiej, nawet tych, które spożywają większą ilość tej substancji rocznie.

Pod tym względem wyróżniamy się od innych państw Unii Europejskiej, nawet tych, które spożywają większą ilość tej substancji rocznie.

Co się do tego przyczyniło?

Co się do tego przyczyniło?

Wszechobecność sklepów z alkoholem, nie tylko tych typowo im przeznaczonym — jest nawet na stacjach benzynowych. W tym przypadku również wyróżniamy się na tle innych państw Unii Europejskiej.

Ilość emitowanych reklam w telewizji w 2013 roku polska wylądowała na 2 miejscu w kategorii „liczba emitowanych reklam alkoholu”. Od tego czasu ich ilość wzrosła ponad dwukrotnie. W dodatku w około 60% przypadków reklamy te nie są zgodne z prawem. Czy ktoś to sprawdza? Tak. Czy ktoś pociąga firmy do odpowiedzialności? W większości przypadków — nie...

Wszechobecność sklepów z alkoholem, nie tylko tych typowo im przeznaczonym — jest nawet na stacjach benzynowych. W tym przypadku również wyróżniamy się na tle innych państw Unii Europejskiej.

Ilość emitowanych reklam w telewizji w 2013 roku polska wylądowała na 2 miejscu w kategorii „liczba emitowanych reklam alkoholu”. Od tego czasu ich ilość wzrosła ponad dwukrotnie. W dodatku w około 60% przypadków reklamy te nie są zgodne z prawem. Czy ktoś to sprawdza? Tak. Czy ktoś pociąga firmy do odpowiedzialności? W większości przypadków — nie...

Dlaczego prokuratura umarza większość spraw?

Dlaczego prokuratura umarza większość spraw?

Najczęstsze przyczyny: „znikoma społeczna szkodliwość czynu” „brak znamion przestępstwa” czy oby na pewno? Reklamy zestawiane są najczęściej z dobrą zabawą i relaksem, a to nic innego, jak przyzwyczajanie przyszłych pokoleń do tego, że alkohol nie jest szkodliwy i jest czymś normalnym na co dzień.

Najczęstsze przyczyny: „znikoma społeczna szkodliwość czynu” „brak znamion przestępstwa” czy oby na pewno? Reklamy zestawiane są najczęściej z dobrą zabawą i relaksem, a to nic innego, jak przyzwyczajanie przyszłych pokoleń do tego, że alkohol nie jest szkodliwy i jest czymś normalnym na co dzień.

Jak można uchronić młodzież przed ich wpływem?

Jak można uchronić młodzież przed ich wpływem?

Jedyny sposób to wprowadzenie całkowitego zakazu reklam alkoholu w mediach społecznościowych oraz zaostrzenie prawa względem reklam w innych miejscach ogólnodostępnych.

Jedyny sposób to wprowadzenie całkowitego zakazu reklam alkoholu w mediach społecznościowych oraz zaostrzenie prawa względem reklam w innych miejscach ogólnodostępnych.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.